Чому до трьох років мама емоційна, потребує підтримки і хоче на роботу

Віднедавна мене емоційно штормить. Лінійною шкалою це не вимірюється. Дві осі координатної площини також не справляться з поясненням суті справ.

Не пам’ятаю такого раніше, щоб протягом одного дня я могла прокинутися з неймовірним бажанням щось конкретне робити, через годину починала відчувати жахливе «нічого не хочу, буду весь день спати.» На автопілоті доживати до 14-ї, закривати очі на 15 хвилин – і тут: «О, ЩО ЦЕ!?». Зриваюся біжу до ноутбука, бо до мене прийшла неймовірна ідея «організації дечого». Я стрибаю (в прямому смислі) по квартирі, усміхаюся, паралельно натхненно готую їжу, усміхаюся і відчуваю, що у мене аж щоки розпашілися. О сьомій вечора знову меланхолія..

А раніше такого не було! Що змінилося? Сідаю за ноутбук .. починаю писати ..

Останнім часом я так багато пишу, що, здається, в мене вже залежність від цього. Таке враження, якщо не напишу, то не зможу ті хвилювання прожити як слід і піти далі. Деколи до третьої ночі … силоміць відправляю себе в ліжко, і ще лежачи прокручую в своїй голові безкінечну кількість рядків і хвилююся, що до ранку їх забуду.

Нещодавно вкотре у ночі, думаючи, що пора-пора лягти … мені відкрилося у пам’яті: «Ти можеш робити що-небудь стільки, скільки тобі потрібно».

Звідки це?? Мозок гортав файли, плутаючи архіви. Ура – знайшов!

ОГО!! Туман нерозуміння своєї мінливості поступово розходиться.

Є такий підхід у психології, який пояснює розвиток людини через цикли: існування, дії, мислення, ідентифікація, структура.
Коли народжується дитина, ТО МАМА ПЕРЕПРОЖИВАЄ РАЗОМ З НЕЮ ТІ Ж СТАДІЇ, ЩО І ЇЇ МАЛЕЧА.

А я от думаю, що це діється. А це я всього-на-всього переходжу від «робити» до «мислити»

Дійсно, це не заховаєш від себе. Одразу після народження дитини мала стадію «існування». Перші місяці я вела такий собі напівпаразитарний спосіб життя. Спокій і любов, які віддавала і отримувала. Але вже давно пройшов той час, коли мені хотілося, як то кажуть, стакан молока, булочку і щоб не рухали з всякими питаннями.

Тепер мене всюди повно. Точно як дитині – хочеться пробувати все. Все, що не встигалося раніше, а зараз є така нагода. Відпустка як не крути. Нові ідеї і дії, які дуже хочеш зробити «САМ», але з можливістю «покликати вихователя», коли мені потрібно

А ще дитині у період «діяти» важливо отримувати підтримку за свої творіння та активність. Бо таким чином вона вчиться досягати мети. Я помічаю за собою те ж саме. Коли вивільнюється час і можливість для роздумування і творення чогось нового, то неймовірно сильно хочеться підтримки.

Паралельно з цим є сильні ВИБУХИ емоцій. І це також не просто так. Це потреба конкретного періоду розвитку – навчитися виражати свої почуття і СПРАВЛЯТИСЯ з ними.

Начиталася я про ці всі стадії і загнала свій емоційний шторм в наукові рамки
Тепер простіше можна на все дивитися, більше собі дозволяти. І дитині за компанію
Краще нехай штормить через голову, аніж – через серце.

Є такі підказки для батьків – речення підтримки: ЩО слід казати дитині, щоб додавати їй впевненості і радості. Мені також такі речення не зашкодять. Запишу їх тут, хай залишаться у пам’яті. Це до трьох років. Далі – більше та інше!

• Ти можеш досліджувати і експериментувати, а я буду підтримувати і захищати тебе
• Ти можеш використовувати всі свої почуття, щоб досліджувати світ
• Ти можеш робити що-небудь стільки, скільки тобі потрібно (*ОСЬ ЗВІДКИ ВОНО!! Продовжую писати ночами )
• Я люблю тебе і коли ти активний, і коли ти спокійний
• Я радий, що ти починаєш думати сам
• Ти можеш говорити ні і перевіряти кордони стільки, скільки тобі потрібно
• Ти можеш вчитися думати за себе, і я буду думати за себе
• Ти можеш знати, що тобі потрібно і просити про допомогу
• Ти можеш відділятися від мене, і я буду продовжувати тебе любити
(* використано матеріали зі сторінки Lady&Baby World )

Разом з @Катерина Данилевська на Школі батьківства говорили про дітей, а згодилося і безпосередньо мамі Хороший був тренінг.

Залишити відповідь

